- W wyniku decyzji Prezesa UOKiK właściciel sklepów Biedronka został zobowiązany do przeprowadzenia akcji edukacyjnej i quizu dla konsumentów.
- Do otrzymania są bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln zł. Może je zdobyć 500 tys. osób.
- Szkolenie dla konsumentów ruszyło 20 września.
W wydanej na początku 2021 r. decyzji Prezes UOKiK Tomasz Chróstny stwierdził, że właściciel sklepów Biedronka – Jeronimo Martins Polska – zamieszczał regulaminy promocji z opóźnieniem, a w sytuacji, gdy nie odpowiadał na reklamacje z nimi związane w ustawowym terminie 30 dni, nie uznawał roszczeń konsumentów. Zdarzały się bowiem sytuacje, że przedsiębiorca informował w reklamach i materiałach promocyjnych, że szczegóły akcji można poznać wchodząc na jego stronę internetową, tymczasem regulaminów tam nie było lub pojawiały się z opóźnieniem –nawet w ostatnim dniu akcji. Do Urzędu wpływały skargi konsumentów na akcje promocyjne organizowane przez Biedronkę.
Konkurs rusza dziś – 20 września i będzie dostępny on-line na stronie https://szkolenie.biedronka.pl/. Po zapoznaniu się z prawami klientów obowiązującymi podczas dokonywania zakupów, konsumenci będą mogli rozwiązać test i uzyskać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł. Szkolenie odbędzie się w czterech turach, w każdej do zdobycia jest 125 tys. bonów. Pierwsze 125 tyś osób, które w danej turze wykona przejdzie szkolenie i wykona test, otrzyma bony. Ich łączna wartość to 7,5 mln zł. Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta – dla jednego numeru będzie przyznany tylko raz.
Szczegóły zobowiązania opisane są w decyzji zamieszczonej na stronie Urzędu. Regulamin konkursu dostępny jest na stronie https://www.biedronka.pl/pl/regulaminy
Czytaj więcej na:
https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=17864