- Stowarzyszenie Rzeczników Konsumentów doceniło zaangażowanie i pomoc urzędu.
- Statuetkę odebrał prezes UOKiK Marek Niechciał podczas międzynarodowej konferencji w Katowicach.
– Dziękuję za tę nagrodę i jednocześnie dedykuję ją całemu zespołowi UOKiK, który współpracuje z rzecznikami konsumentów na co dzień. Wasze sygnały są podstawą naszych postępowań a nasze decyzje są pomocą w dochodzeniu roszczeń przez konsumentów, których reprezentujecie – powiedział Marek Niechciał Prezes UOKiK.
Powiatowi i miejscy rzecznicy konsumentów działają w Polsce od lutego 1999 roku. Jest ich ponad 370. Rocznie udzielają blisko 500 tys. porad, przygotowują około 50 tys. wystąpień do przedsiębiorców, oraz ponad 700 pozwów i 3 tys. postępowań sądowych. Krzysztof Podgórski, Prezes Stowarzyszenia Rzeczników Konsumentów zwraca uwagę, że sprawy, którymi zajmują się rzecznicy są bardzo różne, czasami z pozoru wydają się błahe, ale bardzo często kończą się na sali sądowej i wymagają znajomości wielu nie tylko „konsumenckich” aktów prawnych.
– Rzecznikom, którzy w systemie ochrony konsumenta, czyli każdego z nas są już od 20 lat – dziękuję za każdy sygnał o nieprawidłowości, każdy pozew, każdą pozytywnie zakończoną sprawę – powiedział Marek Niechciał odbierając nagrodę z rąk prezesa Stowarzyszenia Rzeczników Konsumentów Krzysztofa Podgórskiego.
VI Międzynarodowa Konsumencka Konferencja Naukowa z okazji 20-lecia rzeczników konsumentów odbywa się w Katowicach. O przyszłości tej instytucji rozmawiają przedstawiciele świata nauki, przedsiębiorcy oraz organizacje.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Biuro prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088, 22 55 60 345
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL